۱۳۸۷ اسفند ۱۸, یکشنبه

نخود نخود، هر کس برود خانه خود!

سلام

آقای کرزی موجود بسیار نازنینی است. جدی می گویم. برخی حرفهای ایشان در مغز تثیبت می شود از بس منطقی است. برخی حرفهای ایشان به دل می نشیند، از بس زیبا است. برخی حرفهای ایشان به نیشخند منتهی می شود از بس زیرکانه است. برخی حرفهای ایشان به کل دهان سرایت می کند از بس خنده دار است. برخی حرفهای ایشان به پیشانی می نشیند از بس رقت انگیز است. برخی حرفهای ایشان هم به جایی می رود که شرم دارم بگویم.

این همه را گفتم که چه؟ عرض می شود.

اخیراً جناب کرزی صاحب در مورد انتخابات ریاست جمهوری حرفهایی زده و فرمانهای صادر کرده ضد و نقیض. چند وقت می فرمودند که به علت مشکلات اقتصادی و امنیتی، انتخابات ریاست جمهوری باید به تعویق بیافتد و کمیسیون مستقل (!) انتخابات هم آن را تأیید نمود، پس از اینکه چندین هفته با این تصمیم ایشان مخالفت صورت گرفت، آن هم از نوع شدید، ایشان به یکباره متوجه شد که نه تنها مشکل امنیتی در کشور وجود ندارد بلکه پولش را نیز دارد حتی اگر خارجی ها هیچ کمکی نکنند.

بنده هم پس از کلی مکاشفه توسط معدود سلولهای خاکستری موجود در مغز به دو نتیجه اخلاقی و یک نتیجه غیر اخلاقی رسیدم.

نتیجه اخلاقی اول اینکه باید از داشتن چنین رییس جمهوری به خود ببالم که هنر سخنرانی خوبی دارد و هر چه دلش می خواهد را به انحاء مختلف به زبان می آورد.

نتیجه اخلاقی دوم اینکه آنچه این میان اهمیت ندارد قانون است و ملت. قانون که البته از قدیم الایم (یعنی از زمان حکومت مجاهدین) خریدار نداشته است. ملت هم که فقط در زمان انتخابات به کار می آیند و به درد می خورند. پس فعلاً نخود نخود، هر کس برود خانه خود. اگر شد انتخابات برگزار می شود.

اما نتیجه غیر اخلاقی اینکه حکومت و شخص آقای کرزی با این گونه حرفها و اعمالش ما را ... فرض کرده است. (از هر کلمه ای که خواستید به جای سه نقطه استفاده کنید). اینک نوبت ملت است که با موضع گیری ها و اعمال و گفتار خود این ... را چگونه رد یا تأیید کند. از بنده گفتن بود.

6 comments:

ناشناس گفت...

سلام
یک طنز بسیار خوب بود. آغاز آن ولی چیزی دیگریست، با حال و پر از ظرافت.
اگر از خدا نمی ترسیدیم می گفتیم که هشت مارچ هم مبارکتان باشد.

ناشناس گفت...

درود!

ما در بسیاری موارد تا اندازه ای با شما موافق و درحدی هم با گفته های شما مخالف بودیم اما برای اولین بار یکهزار و ششصد و هشتاد و دو نیم درصد با شما موافق می باشیم که خود امریست بسا بدیع الوقوع. آنهم در بخشی که جلالتمآب کرزی با این با چنین اعمال و گفتاری مارا (گلاب به روی حاضرین و دور از حاضرین، چهارطرف شما دیوار) خر فرض کرده اند و الخ...
و جای یادآوریست که سخنرانی های این حضرت قره قلی پوش جالبتر از هزاز نمایشنامه ی طنز است که کاکه تیغون مان هم در نوشتنشان کم می آورد.

والسلام

حمایت از جنبش زنان گفت...

حمایت وبلاگنویسان ایران و افغانستان از جنبش زنان بمناسبت 8 مارس
ما, جمعی از وبلاگ نویسان ایران و افغانستان, روز جهانی زن یعنی 8 مارس را مناسبتی قلمداد میکنیم تا از طریق آن از زنان شجاع و مبارز در ایران و افغانستان حمایت کرده تا آن عزیزان را در تلاشهای مستمر برای مطالبات و احقاق حقوق مسلم و بدیهییشان ولو بشکلی جزئی یاری کرده و همدردی و حمایت خود را با آنان اعلام کنیم. همچنان که با صدور و امضای این بیانیه سعی بر این خواهیم داشت تا قلمهایمان را در این روز بزرگ در خدمت آن مبارزان قرار داده و فریادشان را در حیطه کاری و عرصه هنرنمائی خود فریاد زنیم...

ناشناس گفت...

سلام
اگر کرزی و مجددی را از میان برداری، طنز سیاسی در افغانستان سرنگون می شود.
ما به هردوی شان ضرورت داریم.

ناشناس گفت...

سلام
نتیجه گیری اقتصادی:اگر مجددی و کرزی کنار بروند، طنز سیاسی در افغانستان سرنگون می شود.
ما به هردوی شان نیاز داریم.

ناشناس گفت...

درود
با نکته بینی ویژه يی نگاشته شده است.