۱۳۸۹ اسفند ۱۶, دوشنبه

عجز ملایان افغانستان

سلام

آقای ربانی که نمی دانم کدام موجود نادانی به ایشان لقب پروفیسور داده است، اخیراً در سخنانی که بیشتر حاکی از عجز ایشان است از ملایان و رهبران دینی خواسته است که برای استحکام موقعیت خویش تلاش کنند وگرنه جوانان فیس بوکی و اینترنتی جای آنها را می گیرند. سخنان ایشان از چند جهت قابل تأمل است:

- اول اینکه ایشان دریافته اند که کار از دست ملایان و رهبران مذهبی به در آمده و اینک این قشر جوان هستند که داعیه دار فرهنگ و امور اعتقادی هستند. این امر هم این نکته را می رساند که ملایان افغانستان دارند به کنار زده می شوند و هم اینکه جوانان افغانستان که با شیوه های نوین ارتباطات و اطلاعات آشنا هستند چنان قدرتی به دست آورده اند که امثال آقای ربانی هم آن را درک کرده.

- دوم اینکه تقاضای جناب ربانی از ملایان برای تقویت موقعیت خویش در جامعه، تأیید این نکته است که ملایان افغانستان در طول این سالیان راه به ناکجا آباد می پیموده اند و خود را در حصار افکار و عقاید ارتجاعی و پس مانده نگه داشته و به قول معروف سر خود را در برف کرده بودند.

- سوم اینکه کار ملایان و «رهبران» مذهبی به جایی رسیده که چند جوان فیس بوکی و اینترنتی توانسته اند کاسه کوزه این حضرات را به هم بریزند و انبوه ملا و آخوند و مولوی صاحب هم نتوانسته است از پس آنها برآید.

- چهارم اینکه خود همین رهبران و ملایان مذهبی از عوامل اصلی عقب ماندگی این ملت هستند. پس هر کس که برای کم کردن قدرت آنها و کوتاه کردن شرشان از سر عقاید مردم کار کند، خدمت بزرگی انجام داده. لهذا زنده باد وبلاگ، فیس بوک، جامعه مجازی، اینترنت.

- پنجم اینکه هنوز آقای ربانی نمی داند جلو پیشرفت و تکنالوژی را نمی توان گرفت. یکی جرأت کند این مطلب را به ایشان بفهماند.

- ششم اینکه آقای ربانی هنوز نمی داند که فیس بوک چیست. فقط یک چیزی شنیده و خواسته بگوید من هم بلدم.

imagesCA23BXZC

این پروفیسورهای بی سواد را کجا ببندیم؟

5 comments:

کاکه تیغون گفت...

خاصیت پروفیسورهای افغانستان است که در مورد چیزهای که می دانند پروفیسوری نمی کنند و در بارۀ چیزهای که نمی دانند از پروفیسوری کردن دست نمی کشند.

احسان سلام گفت...

جناب ربانی هنجار شکنی کرد.
حالا طالب و دولت را کنایه نمی زند، می ماند فیس بوکیان.

ناشناس گفت...

This is a topic that is close to my heart...
Take care! Exactly where are your contact details though?


Check out my page safety

ناشناس گفت...

Everyone loves ѡhat you gjys aare usսally սp too. Ѕuch clever wоrk and coverage!
Keeep սp the terrific ԝorks guys I've added yoս guys tо blogroll.


Feel free to visit mmy weblog; sportsbet

ناشناس گفت...

Excellent post. I was checking constantly this blog and I'm impressed!
Extremely helpful info specially the last part :
) I care for such information much. I was seeking this certain info for a long time.
Thank you and good luck.

my web-site iherb discount code