۱۳۸۸ آبان ۱۱, دوشنبه

قهر نکن قهر نکن تو ره خیلی مایم!

سلام

1- عبدالله عبدالله قهر کرد. خودش گفت به نشانه اعتراض. آگاهان سیاسی می گویند تحریم کرد. ناآگاهان غیر سیاسی مثل بنده می گویند قهر کرد. کرزی می گوید خوب شد. کای آیده می گوید ای بابا! چه غلطی کردم آمدم افغانستان سر و کارم افتاد با مشتی سیاست ندان! اوباما حتماً با خود فکر می کند چه اشتباهی کردیم این کرزی را اینقدر پر و بال دادیم که حالا هر کاری دلش می خواهد می کند و آبروی ما را که به مردم آمریکا خوراندیم دموکراسی را در افغانستان پیروز کرده ایم در پیش چشم دنیا برد. کمیسیون استقبال از انتخاب کرزی (همان کمیسیون سابق مستقل انتخابات) هم در ظاهر می گوید: «برگرد بچه!» اما در باطن نفس راحتی می کشد و می گوید: «آه! راحت شدیم»

یک آهنگ افغانی وجود دارد که می گوید «دختر عمو جان! قهر نکن قهر نکن تو ره خیلی مایم»

حالا عبدالله می گوید «لودین جان! قهر می کنم، قهر می کنم، مه تو ره نمایم»

AbdullahAbdullah

2- کرزی انتصاب شد: بلاخره انتخابات افغانستان به نتیجه رسید و کرزی به عنوان رییس جمهور انتصاب شد. وقتی کشور افغانستان باشد، صاحبش کشورهای خارجی باشند، مردمش سی سال همدیگر را لت و پار کرده باشند، کمیسیون انتخاباتش متقلب باشد، در بین پولیسش دزد و طالب و زورگو رخنه کرده باشد، بابای ملتش مرده باشد، مادر ملتش تعیین نشده باشد، برادر ملتش ایران و پاکستان باشد، خواهرش هم کلینتون و آنجلا مرکل باشد، روزش پر گرد و خاک باشد، سرکهای شبانه اش بی چراغ باشد، اقتصادش فلج و محتاج باشد، امنیتش شکننده باشد، سیاستش بزدلانه باشد، استاد دانشگاهش کم سواد یا کهنه سواد باشد و قانونش رشوه باشد، از این بهتر دیگر نمی شود. به نظر شما می شود؟

03159D99-08E9-42C6-8EB1-A5F763B784DA_mw800_mh600

6 comments:

کاکه تیغون گفت...

در افغانستان سیاستمداران به آنچه نمی اندیشند مردم است و بی علت هم نیست که حضرت کاکه تیغون می فرماید :
سیاست به جز خدمت خویش نیست!

احسانسلام گفت...

نهههههههههههههههههههههههههههههههه!
بهتراز این نمی شود.
الهی مبارک بادا!

میرزا ملامت گفت...

ما با هردو گزینه موافق نبوده ایم، با تمامی پیشنهادات کمیسیون مستقل انتخابات مشکل داشتیم، با گزینه ی لویه جرگه کارد و پنیر بودیم و از قواره ی مظلوم نمای هردو کاندید بی نهایت بیزار بودیم. هنوز هم با موارد یاد شده مخالفیم و این انتصاب را هم مخالف قانون اساسی بی اساس مان میدانیم. با داکتر عبدالله همدردی همنوع دوستانه می نماییم. کرزی را هم بعنوان استوره ی گل بروی دموکراسی مالیدن می ستاییم. انتخاب مردم را جاهلانه، انتخاب کمیسیون را بزدلانه، انتخاب خارجی ها را مستکبرانه و انتخاب کمیسیون را خودخواهانه میدانیم. با تمام دلایل فوق نه می توانیم بگوییم ازین بهتر می شد یا نمی شد منتها صرفاً محض مخالفت با احسان الله خان سلام میگوییم: بهتر ازین می شود! اما با این شبانان و گوسفندان نه بهتر می شود نه بدتر!!! دنبه ی مان همان سه چارکی که بوده خواهد بود.

میرزا ملامت گفت...

منظور از کمیسیونی که خودخواهانه تصمیم میگیرد را خودتان حدس بزنید. ما ظاهراً منظورمان کرزی بوده است که تر زدیم...

ناشناس گفت...

خوب عزیز دل چراناراحتی خودت را پنهان می کنی، صریح حرف خودت را بزن که باخته اید!
خوب فقط بدانید که کرزی تقدیر شماست و این تقدیر هزار بار از عبدالله و آن چهل و چند نفر دیگر بهتر است.
بی خیال

ناشناس گفت...

سالهاست که از کیسه مردم ایران همینطور پول به حساب دولت های مکرم و جنبشهای جهادی شما!!!! واریز شده و میشه در حالی که مردم ایران با خیلی از مشکلات دست به گریبانن. اونوقت تو یه کاره نمک نشناس برگشتی با تمسخر از ایران برادر افغانتسان یاد میکنی.
کلی از بدبختی های این ملت به خاطر وجود چند ده ساله شما و رخنه کردن شما تو مملکت ماست.
آقا ما نخواهیم با این افغانی ها برادر باشیم باید چه کسی رو ببینیم؟