۱۳۸۸ شهریور ۱۲, پنجشنبه

زنگ خطر فوتبالی!

برخی مجریان و گزارشگران تلویزیون های افغانستان در نوع خود بی بدیل هستند. آدم وقتی پای تلویزیون می نشیند و حرفهای گهر بار ایشان را می شنود چنان دچار شعف زاید الوصفی می شود که نزدیک است از خنده جان ز تن به در آید. من حیران مانده ام که اینچنین دانشمندانی تا حالا کجا بوده اند که اینک سر از تلویزیون های افغانستان در آورده اند. به طور نمونه هر وقت بخواهید خنده ای از ته دل بروز دهید، فقط کافی است در یکی از ساعتهایی که تلویزیون راه فردا فوتبال پخش می کند پای حرفهای نغز و طنز گزارشگران این تلویزیون بنشینید.

به علاوه نمونه هایی که سابقاً خدمت شما نوشته ام، این نمونه را هم اضافه کنید.

چند شب قبل با دوستان نشسته و مشغول تماشای فوتبال بودیم. در اواسط بازی بود که گزارشگر محترم راجع به یکی از تیمها (به این مضمون) گفت که «این تیم هفته قبل نیز نزدیک بود با شکست سختی مواجه شود ولی در نهایت توانست بازی دو بر یک باخته را با برد سه بر صفر عوض کرده و پیروز میدان باشد»

بنده در ابتدا فکر کردم که اشتباه شنیده ام اما وقتی سایر دوستان نیز تأیید کردند که چنین چیزی شنیده اند با خود نشستیم و هر چه فکر کردیم نتوانستیم بفهمیم چطور می شود تیمی که دو بر یک عقب است، نتیجه را در نهایت سه بر صفر ببرد!

نیم ساعت فقط می خندیدیم.

2 comments:

حضرت ظریفی گفت...

سلام و عرض ادب!
از شما خواندم وگذارشگر تلویزیون که شاید دایرکتر بر نامه بدو متنی داده تا بخوانش بگیرد ویا شاید هم خود با بیمهارتی ها باوسیلهء با مهارت شامل این مسلک چشم گیر شده است در هر دو صورت دوست عزیز باید بعرض برسانم که:
(خنده هم یکدلی خوش میخواهد)
لبان شما غنچه گون در باغستان ادب شکوفا باد تا مارا نیز درین شکوفه زار سیری باشد ویاد هانی از شما. ارادتمن شما حضرت ظریفی

مهرگان گفت...

پس آن عزیزی که معاش جند ماهه ی این مجریان را پرداخته گفته بود در خانه هایشان بمانند اشتباه نکرده بود. سبز بمانید