۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۶, چهارشنبه

اورکا! اورکا! ...

سلام

ارشمیدوس از دانشمندان بزرگ یونان قدیدم بود. او همان کسی است که توانست قانونی برای چگالی یا نسبت جرم به حجم ماده را بیابد آن هم در وان حمام. پس از اینکه جرقه این یافتن به ذهنش آمد با همان بدن برهنه از وان بیرون پرید و همانطور که با خوشحالی در کوچه ها می دوید فریاد می زد: اورکا! اورکا! (یعنی یافتم! یافتم!..)

بنده هم پس از کلی این طرف و آن طرف زدن پیش نویس قانون احوالات شخصیه اهل تشیع را که به پارلمان فرستاده شده یافتم اما چه قدر کودن بودم که همان ابتدا محل پیدا کردنش به ذهنم نرسید. خوب البته این می شود تفاوت یک دانشمند با یک نادانی مثل بنده.

البته هنوز نگاه دقیقی بر آن نیانداخته ام چون وقتم کمی تنگ است و کارها فشرده. اما در نگاه مختصری که داشته ام متوجه چند نکته شدم. نقدهایی بر اشتباهات یا کوتاهی های صورت گرفته در این قانون وجود دارد و البته ناگفته نماند که چیزهای مفیدی نیز در آن دیده می شود. به همین دلیل من نمی توانم بگویم که این قانون صد در صد مشکل زا است. بلکه برای شیعیان بسیار هم خوب خواهد بود. ولی به نظر من هم تغییرات کلی و جزیی زیادی باید در این قانون داده شود تا واقعاً وجه قانونی به خود بگیرد.

اینکه چه چیزی باید کم و زیاد شود و تغییر یابد، نظرم را در پستهای بعدی خواهم داد البته راجع به کلیات خواهد بود.

پاینده باشید.

4 comments:

باقر عادلی گفت...

سلام دوست عزیز
انتقاد سر یک یا دو ماده از یک قانون به معنای نفی تمام آن نیست. اما باید گفت که همان دو و حتی یک ماده از قانون که باعث توهین به شخصیت انسانها(زن یا مرد) و مایه تخریب چهره یک ملت در سطح جهانی گردد، برای بی اعتبار ساختن آن قانون کفایت است.
پیشنهاد تبادل لینک داده بودی، مدتی است که لینک وبلاگت را در نیستان گذاشته ام.شما هم می توانید به نام نیستان و به آدرس زیر لینک بگذارید:
http://nayistan.persianblog.ir

احسان سلام گفت...

سلام
ما هم منتظر می مانیم.

کاکه تیغون گفت...

نگفتید که بعداز یافتن این قانون آیا شما هم برهنه روبروی لیسه معرفت ـ مثلاً ـ دویدید؟ پا گذاشتن برجای پای بزرگان عیب نیست، عیب آنست که آدم جای پای بزرگان را بر روی جای پای خود جستجو کند.

حضرت ظریفی گفت...

سلام!
زیبا می اندیشید ودیریشد که در جستجو بودید خوب شد پیداکردید.

×
××
×××
××××
×××××
××××××
××××××
×××××
××××
×××
××
×

×
××
×××
××××
×××××
××××××
××××××
×××××
××××
×××
××
×
آخرش مثل همین به یک ستاره خواهدانجامید. دوست شما ظریفی