۱۳۸۸ فروردین ۱۲, چهارشنبه

خواب خوش!

سلام
امشب از تلویزیون لمر برنامه ای را دیدم راجع به دزدی و سرقت. هرچند نتوانستم آن را به طور کامل تماشا کنم اما دو چیز خیلی برایم جالب بود.
یکی اینکه با یکی از شهروندان محترم مصاحبه شده و نظر ایشان راجع به دزدی گرفته شد. ایشان تقصیر دزدیها را انداختند گردن افرادی که بیکار هستند و چرس می زنند و قطعه بازی می کنند. راه حل ایشان هم این بود که دولت ایشان را گرفته و «سر ایشان را از تن جدا کند». باز هم بگوییم که ما مردم صلح دوست و خوش قلب و عاطفی هستیم!
دوم اینکه با یکی از مسؤولین (فکر کنم رییس بالا رتبه پولیس بود) مصاحبه شد. ایشان فرمودند که شکر خدا دزدی از خانه های شخصی بسیار کم شده و رو به صفر می رود. من نمی دانم که این اطلاعات دقیق را ایشان چگونه به دست آورده است. اما تا آنجایی که من خودم با آن مواجه شده ام و از دیگران شنیده ام، آنقدر دزدی از منازل زیاد است که بسیاری از مردم به فکر تهیه سلاح (حتی به صورت غیر قانونی) شده اند تا از خانه های خود محافظت کنند. حتی چند وقت پیش به خانه خود بنده دستبرد زدند و یک سری لوازم را بردند آن هم در حالی که روبروی اقامتگاه بنده نیروی امنیتی به صورت شبانه روزی حضور دارد. و اگر باور کنید باید بگویم که جرأت نکردم بروم به پولیس شکایت کنم زیرا می دانستم که باید باز هم پول خرج کنم تا کسی به ظاهر به کارم رسیدگی کند و در نهایت هم هیچ دزدی یافت نمی شود و هم اینکه ترس خوردم که آدرسم در لیست سرقت های احتمالی قرار گیرد و باز هم مورد سرقت قرار گیرم.
البته می دانم که در بین پولیس انسانهای بسیار شایسته و دلسوز و درستکاری نیز هستند اما متأسفانه چنان حوادث ناگواری توسط افراد پولیس رخ داده که نام پولیس را علی رغم وجود افراد پاک بد کرده است طوری که بسیاری اعتماد خود را نسبت به پولیس از دست داده و این حوادث را به پولیس گزارش نمی دهند.
این جناب مسؤولی هم که در پولیس است و نظرش خیلی مثبت بوده احتمالاً در محله ای امن زندگی می کند و از آنجایی که مسلح است کسی به سراغ منزلش نرفته و ایشان فکر می کند که نرخ سرقت از منازل رو به کاهش است.
خواب دیدی خیر باشد مدیر صاحب!

4 comments:

کاکه تیغون گفت...

البته پربیجا نیست که گفته اند:
شهر در امنیت کامل دزدان است!

احسان سلام گفت...

درود
جامعهء دزد پرور، پلیس دزد می زاید.
گناه پلیس نیست.
دزد جاهل گر یکی ابریق برد
دزد عارف دفتر تحقیق برد

میرزا ملامت گفت...

درود!

بنظر مبارک بنده ی حقیر فقیر سراپا تقصیر حضرتعالی سخنان گهربار این مسئول پایه بلند پولیس را سرسری نگریسته ایشان را غافل پنداشتید. منظور مبارک ایشان این بوده است که سرقت از خانه های شخصی بسیار کم شده است و منظور از خانه های شخصی، خانه های شخصی می باشد عزیز دل برادر نه خانه های کرایی.
از آنجاییکه در افغانستان عزیز ارزش خانه با پوند استرلینگ محاسبه می گردد ظاهراً کسی را دیگر توان داشتن خانه ی شخصی نیست و داشتن خانه ی شخصی غیرممکن گردیده رو به صفر می رود. همینطور هم سرقت از خانه های شخصی.

والسلام

مریم شهرتاش گفت...

درود،
راستی که جالب است.
اگر این حرفها را گفته باشند که راستی خواب اند.
چه ها که نمی شنوی!