۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۷, جمعه

پست 47: تلویزیون امروز را چه می شود؟

آقای نجیب الله کابلی که نماینده پارلمان نیز می باشد و از صدقه سر همین بحث آزادی بیان و عقیده توانسته است امروز وکیل شود علناً و عملاً به جنگ آزادی بیان و اندیشه برخواسته است. از جبهه گیریهای تلویزیون وی که به تلویزیون «امروز» مسمی است چنین برمی آید که اساس رفتار و منش این تلویزیون نه «امروزی» بلکه «دیروزی» یا خیلی عقب مانده تر از آن است.
تلویزیون منتسب به ایشان اخیراً هم هجمه هایی را علیه مدرسه علمیه آقای محسنی به راه انداخته است که قابل تأمل است. ادعاهای این تلویزیون هم در رخنه کردن یا استیلای ایرانی اندیشی در این مدرسه علمیه نکته بارز و جبهه اصلی این اتهامات است. من هم نمی خواهم ادعاهای ایشان را رد یا تأیید کنم چرا که خود منتقد برخی جنبه های فعلی مراکز و علمای دینی هستم اما این حرکات تلویزون «امروز» از چند نکته قابل نقد است:
1- در افغانستان به مدد حضور غرب بحث آزادی بیان و اندیشه رواج دارد یا می خواهد رواج پیدا کند. اگر پیدایش و حضور مدرسه علمیه آقای محسنی و تلویزیون «تمدن» مخالف این اصل است، وجود تلویزون «امروز» هم مخالف آن است.
2- اگر فرضاً در مدرسه علمیه آقای محسنی تفکر ایرانی جریان دارد (که ثبوت رسمی ندارد) از منش تلویزیون «امروز» نیز چنین بر می آید که در شالوده جناب آقای کابلی نیز تفکر غربی و شاید آمریکایی جریان دارد و این یعنی اینکه آقای کابلی به وسیله ای برای جنگ سیاسی ایران و غرب و بالاخص آمریکا تبدیل شده و اکنون به عنوان یک آلت دست مستقیم یا غیر مستقیم دیگران فعالیت می کند نه نماینده مردم افغانستان.
3- اگر آقای محسنی مدرسه ای زیبا ساخته که در آن علم (از هر نوع آن) تدریس و تحصیل می شود، آقای کابلی هم پارک زیبایی ساخته که از آن درآمد کسب کرده و تجارت می کند. اگر بنا بر انتقاد تلویزیون آقای کابلی، این همه مخارج برای مدرسه ای زیبا بهتر است برای دانشگاه خرج شود، به یقین این همه خرج آقای کابلی برای احداث پارک نیز بهتر است به مصرف یک مکتب یا دانشگاه برسد.
4- کسی که وارد مدرسه آقای محسنی می شود در وقت بیرون آمدن چیزی یاد گرفته است (خواه از دید برخی درست، خواه نادرست). از پارک آقای کابلی چه چیز می توان یاد گرفت که ارزشش بالاتر از علم باشد؟

آقای کابلی!
اگر شما و همفکرانتان توان و همت ایجاد یک مرکز اینچنینی علمی و فرهنگی و حتی مذهبی را ندارید، چرا جلو دیگران را به بهانه های سیاسی پیش پا افتاده می خواهید بگیرید؟ بروید همت کنید و بسازید. بهتر از آقای محسنی هم بسازید. با تفکر غیر شرقی و غربی و غیر ایرانی و آمریکایی هم بسازید تا باعث افتخار برای خود، دوستان و همفکرانتان شوید. اما خواهشمند است خود را علناً آلت دست بیگانه نشان ندهید. این امر برای شما که شخص محترمی هستید عیب بزرگی است.
به یاد داشته باشید که شما فعلاً نماینده جمعی از مردم افغانستان هستید.

3 comments:

ناشناس گفت...

گرجندمن با تلویزیون امروز موافق نیستم اماحمایت ازمرد پست فطرت چون محسنی و دیگر نیمجه آخوندای به معرفت را چندان کار عاقلانه نیست.

ناشناس گفت...

اگر همه به جان هم بیافته افغانستان به کام جنگ های خانمان سوز می رود. آقای کابلی که نماینده مردم کابل است شاید د ر جنگ های داخلی پسرش کشته و سر بریده نشده یا به زن و دخترش تجاوز جنسی صورت نگرفته دلش می خواهد که جنگ داخلی را راه بیاندازد تا از این مزایای جنگ خانواده اش برخوردار شود و درنتیجه اولاد وطن ما افغانستان بی سواد بی ماند.

من به مردم افغانستان یک پیشنهاد دارم بیایید همگی یک زمان بی دین شود تا از دست مذهب نمایا خلاص شوی و در عوض زندگی گنیم با صلح وصفا . باشد که اقای کابلی به مقصد خود که تشویق مردم به سوی بی دینی است برسد.

اگر این کار را مردم افغانستان دوست ندارد برود خانه کابلی صاحب اور ا ارضاء کند . این مرد پست بی شرف را که اختلاف مذهبی و قومی را دامن می زند. خیلی مرد است برود یک کار نیکو کند که مردم از گرسنگی نمی رد.

ناشناس گفت...

ظاهرا اقاي نجيب كابلي تلاش ميكند افغانستان را به عراق ديگري تبديل كند وجنگ فرقه اي ومذهبي وقومي را در افغانستان راه بياندازد.ايشان از عظمت مدرسه ودانشگاه ايه الله محسني ترسيده وشخصيت علمي وديني ايشانرانميتواند تحمل كند.اي بچاره كابلي برو دنبال مزدوري وبيگانه پرستي ات .تورا چه كار به مدرسه ودانشگاه وعلم ودانش كه ازان چيزي نميفهمي.